tisdag 28 september 2010

Att ha en egen blogg

Jag har under många år behövt en blogg där jag kan skriva om alla ämnen och verksamheter som jag är engagerad i. De senaste åren har jag bloggat i Dagens Medicin, men där måste jag hålla mig till ämnen som har med sjukvården och välfärden att göra. Vi har inte infört någon blogg på hemsidan för Läkare för Miljön, men om vi gör det så måste det handla om miljön. På min hemsida bloggar jag på engelska om mina svårigheter att få visum till Indien. På Facebook lägger jag länkar till lite av varje, men där är väldigt många av mina vänner musikvänner och kanske inte alls intresserade.

Jag behöver en blogg där jag kan skriva om vad som händer i Kollektivhuset Sockenstugan, om miljöfrågor, om välfärdsfrågor, om folkmusik, om Bhopal, om annat. Somliga texter på engelska. Kanske blir det här? Värt ett försök i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar