lördag 14 oktober 2017

En batikhäxa ber inte om ursäkt för sig


I takt med att motståndet mot utvisningar av barn och unga ökar så ökar också användningen av epitetet "batikhäxa".
Så till exempel ropade kvinnor med nordiskt utseende "ut med batikhäxorna!" på demonstrationen mot Ung i Sverige på Medborgarplatsen 19 augusti 2017. På flashback har, intressant nog, dessa kvinnor kallats "vrålskrikande batikhäxor".

Själv har jag blivit utsedd till superbatikhäxa: "Detta är den kanske mest häxlika av alla batikhäxor. Om ngn batikhäxa skulle pekas ut är det denna." Det känns hedrande!

För att vända trenden och göra "batikhäxa" till en hederstitel har facebook-gruppen Batikhäxornas klubb startats. Klubben är öppen för batikhäxor av alla kön - man bör dock ha svenskt uppehållstillstånd. Syftet är att ha roligt och att diskutera allvar med varandra. Icke-medlemmar kan läsa vad som skrivs.

Vad är en batikhäxa?

För att räknas som en batikhäxa och platsa i gruppen ska man tycka om färgglada bekväma kläder, ha en välfungerande hjärna som förstår att mänskliga rättigheter innefattar medmänskliga skyldigheter (se Raoul Wallenberg-akademin), och inte ha som högsta mål i livet att behaga män eller kvinnor, oavsett hudfärg.

En batikhäxa kan vara både manlig och kvinnlig, på samma sätt som sjuksköterska och ombudsman. Vill man definiera sig som något annat så är det ok.

Batik är en färgningsteknik som kan användas för enkel knytbatik likaväl som för intrikata mönster som det på sarongen ovan.

Kvinnor som använder häftigt mönstrade kläder har ofta lämnat tonåren bakom sig, och de föredrar lite löst sittande kläder framför slimmade fodral. De är inte rädda för att ta plats och synas på lika villkor som män (batikhäxor eller ej). Manliga batikhäxor klär sig ofta slipslöst och ledigt och är heller inte rädda för färger.

Exempel på varumärken är Marimekko, Gudrun Sjödén, MahJong, liksom förstås nordiska folkdräkter och andra traditionella kläder från hela världen.

Häxor har speciella kunskaper som inte alltid står i läroböckerna. De har ett väl utvecklat sinne för empati, nödvändigt för att barnen ska växa upp till goda medborgare. De har förstått grundbultarna i ett civiliserat samhälle: att ge och att ta emot.

En batikhäxa står på sina egna stadiga ben, är medveten om sitt eget värde utan att behöva luta sig mot och anpassa sig till någon annan. Hen har civilkurage - hem vågar stå för sina egna åsikter även om hen tar risker för egen del.

Tidigare definitioner

Beteckningen "batikhäxa" verkar ha uppstått omkring år 2000. Googlar man kan man få många versioner av vad en batikhäxa är. Denna är hämtad från Metapedia.org. Dock har punkterna 11-18 senare tagits bort, liksom de sista meningarna i kommentarerna.  



Mina kommentarer: Det stämmer att en batikhäxa är nöjd med sitt naturliga utseende (punkt 3), att hen inte ber om ursäkt för sig (punkt 13), att hen inte håller käften (punkt 13) och att hen gärna uttalar sig i media om hen har något att säga (punkt 18). Medvetenheten om att vara en "stolt batikhäxa" har dock ökat starkt (punkt 10).

Idag anses batikhäxornas sexualitet riktas mot tonåriga pojkar med afghansk härkomst (punkt 12). Manliga batikhäxor berörs i princip inte (punkt 1).

Fokusering på sex

De som vandrar med fanor och nazistsymboler har fått epitetet "hatpojkar". Det finns dock många andra invandringsmotståndare och "svärjevänner" som talar nedsättande om "batikhäxorna". Gemensamt är en fokusering på sex, gärna mellan äldre kvinnor och yngre män (sällan om äldre män och yngre kvinnor), en åsikt att kvinnor åldras på ett oattraktivt sätt (hur män åldras brukar förbigås), och att alla som inte är invandringsmotståndare är vänstervridna.

Att medelålders kvinnor åkt till Gambia för sex med yngre män ses helt separat från det större fenomenet att medelålders män åker till Thailand för att ha sex med unga flickor.

Man låtsas inte om att det regelbundet kommer larm om att manliga ungdomsledare, t.ex. inom idrottsrörelsen, utsatt flickor och/eller pojkar för sexuella närmanden och utpressning. Att det förekommit sex mellan kvinnor och tonårspojkar på HVB-hem (något som inte kan försvaras) blir en symbol för att sex mellan ensamkommande och kvinnlig personal är mer regel än undantag. 




4 kommentarer:

  1. Så du försvarar med andra ord gambianska sexresor, förnekar problematiken med så kallade ensamkommande flykting-"barns" sexualbrott och relativiserar våldtäktsvågen över Sverige. Vet hut kvinna! Det är din generations kvinnors fel att min generations tjejer blir utsatta. Inte för att du bryr dig, hur kan man vara så empatilös och blind?

    SvaraRadera
  2. Kan du förklara närmare? Var försvarar jag gambianska sexresor? Kan du ge mig en närmare beskrivning av "våldtäktsvågen" och ensamkommandes sexualbrott? Har du några siffror? När det gäller ensamkommande är det bra med en jämförelse med svenskfödda tonåringars sexualbrott.

    Och visst är det bra att din generations tjejer vågar prata om och anmäla våldtäkter och sexuella trakasserier! Det var värre för min generation. Då var våldtäkt inom äktenskapet inte förbjudet. Sexuella trakasserier från chefer och andra var accepterat. Så utvecklingen går åt rätt håll!

    SvaraRadera
  3. Jag är nazist och högerextremist, nazist ty jag kämpar som en god nazistmänniska mot fruktansvärda bolsjeviker, högerextrem ty jag är exremt god människa som hjälper svaga och utsatta och straffar lögnare och onda.

    SvaraRadera
  4. Sverige har 10 miljoner invånare. Cirka 500 av dem är våldsbejakande högerextrema. Kanske finns det fler icke våldsbejakande nazister - men fler än 5000 är de i alla fall inte. Om jag har räknat rätt är det 0,05 % av befolkningen som har "rätt" och som ska bestämma över oss andra.

    SvaraRadera